Lyngsbolejr

Lyngsbolejren er ejet af Danmarks Folkekirkelig Søndagsskoler og bliver brugt til sommerlejre og andre lejre i kirkelig regi

Lyngsbo

Lyngsbo-lejren 2024

100 glade børnestemmer høres ud over Lillebælt.
    Lyngsbo som i år var den 1. uge i børnenes sommerferie. Ugen var fyldt med smil, hygge og fællesskab. Lejrens
    tema var i år Stormester, og der blev dystet på kryds og tværs i stormester opgaver, som vi kender fra TV.
    I bibeltimerne blev der fortalt og snakket om den største stormester Jesus, som er en helt anderledes
    stormester. Han har al magt og intet er umuligt for ham. Det er godt at vide, at han altid er klar til at lytte, når vi
    beder til ham, og han altid er der og elsker os ligesom vi er. Dette blev omdrejningspunktet for lejren i år.
    Slikbod, løb, flaghejsning, aftenunderholdning, sjove sketches, vandrutsjebane var også en del af årets
     Lyngsbolejr.
    Vi havde de bedste køkkenfolk, der lavede det lækreste mad. Flotte kreationer blev lavet i træværkstedet, og
    der blev malet på karton, træ og lavet smykker. Der var gode snakke rundt om bålet, hvor der blev snittet og sunget.
Der blev fanget mange krabber ved stranden set marsvin, der hoppede op over bølgerne.
Børnene fik gode venner på kryds og tværs. De frivillige voksne elsker at gøre en forskel og give børnene en fantastisk uge, for der hvad Lyngsbo kan, og der er med til at give børnene gode minder for livet. Derfor bruger de en uge i sommerferien, for det giver rigtig god mening og masser af glæde. Når de skulle puttes var der værelses tanter og onkler, der læste godnathistorier, gav et kram, nogle blev "pølseputtet", og godnathistorien fik de små til at sove trygt og sødt til næste morgen, hvor vi stod op til lækker morgenmad, hvor alt var så lækkert - æg, nybagte boller m.m.
Til slut vil jeg skrive et vers fra Lyngsbo-sangen, for den kan vi udenad; synger hver dag og er blevet sunget i mange, mange år:

Nu er vi rejst til en dejlig lejr
den bedste her i landet
hvor der er sang og et højt humør
og aldrig blæst og regn
nede ved Lyngsbo stranden
nede ved lillebæltsstranden
hvor der er sang og et højt humør
pigen og drengen får sund kulør
her lyder glade stemmer
aldrig vi lejren glemmer
derfor vi altid hver pige og dreng