Escaperoom

Hvert år i juni indbyder kirken en eftermiddag i escaperoom med femte klasse fra en af vore skoler. Eleverne får direkte indbyldelse.

Et escape room spil er en sjov og social aktivitet hvor alle kan være med. Et escape room handler om at slippe ud af kirken fyldt med gåder og opgaver, inden der er gået x antal minutter. For at komme ud skal man løse en lang række gåder og opgaver. Her skal man samarbejde med sit team, man skal tænke kreativt og man skal nysgerrigt undersøge rummet for skjulte spor.

Har man behov for hjælp undervejs, vil en erfaren Game Master give lige præcis det hint der får teamet videre.

Målet med vores escape rooms er at være i kirken på en sjov og anerledes måde. Når spillet sættes i gang, har man som team x antal minutter til at slippe ud. Der kan være forskel på hvor meget hjælp man skal have af Game Masteren, men det vigtigste er, at man har det sjovt undervejs og det skal Game Masteren nok sørge for.